אתר אינטרנט תכנון והקמה

מסע אל תוך אתרי האינטרנט והרשת הופך יותר ויותר דומה לטיול ומסע אל קניון עצום, מלא בחנויות ופרסומות אין קץ, רצוף בקומות בתוך קומות, שכל קומה היא קניון בפני עצמו, מעיין גלקסיה ומערכות שמש של אתרים ואתרים ואתרים…וגם האתר שלך שם…פתוח לרווחה כחלון ראווה של העסק שלך, נתון לביקורת, רצוף בתמונות ומילות תאור, וכל כך קל לצאת ממנו ולעבור לחלון ראווה אחר, לטוס לאתר אחר אולי יותר ידידותי, אולי מסביר יותר מהאתר שלך, אולי יותר רלוונטי ואפילו יפה יותר.חלון הראווה הזה יכול להיות אתר שיהיה כל מה שהגולש שלך צריך, מסביר פנים, מעוצב למשעי, ידידותי מוכר ואמין.אסור לשכוח את עיקר העיקרים, האתר הזה צריך לייצג אותך, את הארגון או העסק שלך ויש לו תפקיד משמעותי ביותר בכל תהליך המיתוג שלך ברשת.כיום אנו נחשפים לאפשרויות מגוונות ורבות להמצאות ברשת המתכונות שונות כמו רשתות חברתיות, כמו אפליקציות במכשירים חכמים ועוד.

בכל זאת עדיין לאתר אינטרנט כבסיס לכל הנוכחות האינטרנטית משמעות רבה, ואפשרויות השילוב של כל הרשתות החברתיות ושיתופי רשת למיניהם, עדיין מבוססי אתר.הקמת אתר טוב ומקצועי אינה מלאכה קלה.דרושה חשיבה מעמיקה,אפיון נכון ,הבנת העסק מול מתחריו ,חוש עיצובי עכשווי ,מעקב אחרי חידושים והתפתחויות טכנולוגיות ועוד. על מנת לתכנן נכון את אתר האינטרנט שלכם יש לקחת בחשבון כמה וכמה גורמים חלקם עוד טרם נכתבה שורת קוד אחת, אבל חובה להתייחס אליהם כמה שיותר מוקדם:

שלב התכנון:

אפיון והכנה לקידום: 
עוד בטרם כתבנו את מילת הקוד הראשונה, ולפני שהעלינו רעיון עיצובי ראשוני, ממש לפני הכול יש להכין אפיון לאתר, אפיון מקצועי ונכון, תלוי במתחרים ובמילות החיפוש הנדרשות, חשיבה אסטרטגית על מערך האתר וההירארכיה שלו, להגדיר מראש את מטרות האתר והייעוד שלו (שיווקי, מכירתי, תדמיתי, חברתי…ועוד…), תוך כדי כך אני מכינים מראש את הדרך בה יתנהלו הגולשים שלכם באתר, את מיקום ומבנה הדפים הפנימיים, את מראה דף הכניסה לאתר, חשיבה על ראשי הפרקים והכפתורים בתהליך הניווט ועוד פרמטרים נוספים. חשוב בשלב הזה לקבל התייחסות גם בנושא הקידום, זהו שלב מכריע שיכול להשפיע גם על ההמשך.ככל שנייצר אפיון נכון ומדויק יותר, כך נקל על תהליך ההקמה ונביא את האתר שלנו לנקודת פתיחה הרבה יותר טובה כבר בהתחלה. 

עיצוב:
יש הטוענים ובצדק רב שעיצוב האתר הוא המרכיב החשוב והמשמעותי ביותר. ללא ספק, כאשר מגיעים הגולשים לאתר שלך, הם לא רואים את “מאחוריי הקלעים” של האתר, הם אינם מודעים כלל לחשיבה על מילות המפתח שלך, הם מתעניינים במוצר ורוצים לקבל תשובות ומהר…ומולם ניצב בגאווה אתר האינטרנט שלך, מעוצב ומוכן לפעולה. האם מהשניות הראשונות בו הגולשים הגיעו תפסנו את עינם? האם הצלחנו לשכנע? האם יצרנו הנעה לפעולה? לשנייה הזו שלך מול הגולש  יש חשיבות מכרעת, ולעיצוב במפגש הזה עוד יותר…

כדי לייצר רקע לכל התוכן שלכם, ולייצר עבור הגולשים את האווירה המתאימה, יש לשים דגש רב על העיצוב של האתר ולקחת בחשבון כמה גורמים משמעותיים: עיצוב ידידותי, שילובי צבעים נכונים, מערך מניע לפעולה, תאימות בין כל עיצובי הארגון השונים, חדשנות ויחד עם זאת לא “לעוף” מידי, האם מטרות האתר משרתות את העיצוב ולהיפך, האם העיצוב ככל שיהיה יפה ומושך לא פוגע בתוכן ובמבנה האתר, האם יש איזון נכון בין המטרות לבין העיצוב? האם לוגו החברה שלך בולט וביחס הנכון? ועוד… 

עיצוב הוא תחום רחב ואין סופי, עיצוב אתרים הוא תחום ספציפי מאוד שצריך להתחשב לא רק בגחמות המעצב אלא גם ובעיקר בדרישות ובמטרות האתר, ורצוי לשם כך להשתמש בשירותי עיצוב לאתרי אינטרנט ממעצבים שיודעים לשלב בין אותם מטרות אפיון שהצבתם מראש, שמבינים את תהליך ההקמה ויודעים לייצר את העיצוב הנכון מול מטרות האפיון הנדרשות, תוך שימור חווית הגלישה וצמצום המרחק בין הרעיון העיצובי לבין מטרות האתר, כך שבסוף התהליך, יהיה שזור המינון הנכון בין עיצוב מתאים לתכנות נכון וידידותי.  

 

רעיון של מיליון דולר?

יש לך את סטארט אפ מיליון הדולר הבא ואתה לא יודע איך ומאיפה מתחילים? הצעד הראשון הוא – לדבר איתנו.




אפשר גם פשוט להתקשר

 

ממשק משתמש:
על מנת לעצב ממשק משתמש איכותי ונכון לאתר, כדאי שנבין את המשמעות החשובה מאוד של ממשק שכזה, שלמעשה לוקח אתכם לחוויית גלישה באתר, תוך שמירה על חוקיות גראפית, עם שפה אחידה לאורך כל מסכי האתר ולאורך כל הניווט בו.

לתהליך העיצוב תוך התחשבות בתכנות משקל חשוב בתהליך קבלת ההחלטות, כדאי מאוד לשלב בתהליך הזה גם שמירה על אותה חוקיות עיצוב ואחידות, לקחת בחשבון את אופי הגולשים ברשת, את גילם ומינם, את ההתאמה של האתר שלכם בכל סוגי המסכים והרזולוציות, ובעיקר לגרום למשתמשים שלכם לנוע ברחבי האתר, למצוא את שלשמו הגיעו אליו, ולהשתמש באותה “הנעה לפעולה” – דהיינו יצירת קשר, הורדה, קנייה שיצרנו עבורם.

אתר אינטרנט בעל ממשק משתמש נכון וידידותי, הוא כמו חנות מעוצבת שלא רק יופייה חשוב עם הכניסה אליה, אלא גם התמצאות בין המדפים, הגעה לחולצה או הכובע אותו חיפשתם ספציפית, ובסופו של התהליך יציאה חווייתית מחנות הבגדים עם שקית…

קונספט:
נתחיל ונבין שלדעתנו הצנועה, כל אתר צריך נראות קונספטואלית משלו, כמו שלא נרצה שכל חנות שאנחנו מבקרים בה בקניון תראה דומה לזו שלידה.הפורמט הזהה לאתרים מתחומים שונים, שאמנם מקל מאוד על תהליך הפיתוח, לעיתים אינו הגיוני כלל ועיקר. מאוד מוזר לראות אתר מתחום הקייטרינג למשל, דומה מאוד לפורטל בתחום מוצרי איפור.

הקונספט של האתר וכמובן עיצובו תלוי בלא מעט גורמים: חומרי העיצוב האחרים של החברה, ניירת המשרד, בנראות המתחרים, בתחום ובשאיפה להיות ייחודיים כמה שיותר מבלי לוותר על יכולות האתר והתוכן שלו. מצד שני לא נרצה לוותר על צרכי הגולשים באתר, ועל הכלים שנספק להם בתהליך ההנעה בו. 

מודולים נדרשים:
תכנון מראש, עיצוב, תוכן, קונספט כל אלו נדרשים בתהליך ההקמה, ומכאן כדאי שנגדיר מה אנחנו רוצים שהאתר יידע לבצע  תהליך בחירת המודולים (פונקציות נדרשות), אמנם חלק מתהליך האפיון, אבל גם ניתן לשלב תוך כדי כך שהאתר כבר ברשת, פונקציות ומודולים נוספים. הרי כל אתר כמעט ללא יוצא מן הכלל צריך שיהיו בו סוגי יצירת קשר שונים, חלקם כלליים וחלקם ממוקדים יותר, פזורים על פני הדפים השונים, האם אנו צריכים יותר מכך? ברוב במקרים כן. 

גלריות של תמונות, אפשרות למכירה דרך האתר, הורדת טפסים, הדפסת חומרים, אפשרות ליצירת פורום בתוך האתר, התממשקות למודולים שונים של רשתות חבריות, אפשרות להעלאה והטמעת סרטוני ווידאו, מערך רישום וניהול דיוור אלקטרוני (Newsletter), מחשבונים, מערכות מידע ורישום ועוד… הפתרונות והיכולות רבות מאוד.חשוב להתמקד ולצרוך אך ורק מה שבאמת נחוץ על מנת לגרום למשתמש באתר שלך את הפעולות הנכונות והנדרשות.

תכנים:
חשיבות התוכן לאתר האינטרנט הינה בהחלט מכרעת. בחירת התכנים הנדרשת חייבת לקחת בחשבון פרמטרים רבים, ולעיתים כתיבת התוכן ע”י גורם שאינו מקצועי, עלולה להזיק לאתר לא רק בתהליך הכתיבה השיווקית, אלא בהיות התוכן בו לא נכון ולא רלוונטי לקורא.

“כתיבה נכונה” הינה שילוב נבון ונכון בין התכנים השיווקים, הפרסומיים והמסרים אותם האתר רוצה להעביר, לבין כתיבה ידידותית למנועי החיפוש ובראשם גוגל, תוך מתן דגש להטמעה נכונה של מילות מפתח לחיפוש, שימוש מושכל בנפח הכתיבה, קישורים נכונים והירארכיים בתוך הטקסט עצמו, עריכת התוכן כ”קל ללעיסה”, יצירת אופטימיזציה לתוכן המתקבל מהלקוח ועוד עשרות פרמטרים הכרחיים.

לעיתים נוכל לזהות בקלות תוכן שנכתב בשפה ה”גוגלית”, או תוכן שנכתב רק שיווקית.שילוב נכון בין שני אלו יביא לתוצאות טובות גם בהיבט השיווקי וגם בהיבט החיפוש.התאמת התוכן לקורא הפוטנציאלי, הינה חשובה מאוד, כי מי שיחפש את התוכן באתר שלך, הוא זה שצריך למצוא אותו…

לסיכום – תוכן הכתוב היטב הינו משמעותי מאוד:
1. למנועי החיפוש – הגעה דרך ביטויים ומילות מפתח.
2. לכל מי שהגיע לאתר שלך תוך כדי חיפוש.
3. להנעה לפעולה שיווקית / מכירתית

ובנוסף…
לאחר כל אלו, הרי יש להכין את האחסון המתאים לאתר, שיהיה יציב מגובה ואמין, את שם הדומיין הקליט והנכון, לקבל החלטה מי מבצע לכם את ההקמה, האם חברה שתספק לכם בניית אתר מלא על כל חלקיו, החל משלב התכנון ועד ההשמה ברשת, האם אותה חברה תבצע עבורכם גם את עריכת התכנים והקידום, האם קיבלתם מהחברה את המפתחות לניהולו של האתר דרך מערכת ניהול תכנים נכונה, האם אתם כבר משולבים במערך הרשת החברתית, האם אתם מחוברים לנתוני הגלישה אצלכם באתר? האם אתם מקבלים מידע על התפתחויות חדשות בתחום הקמת האתרים? האם האתר שלכם כבר נסרק ומופיע במנועי החיפוש?