מה זה עיצוב פנים?

מה זה עיצוב פנים

מעצבי פנים עוסקים בכל מרכיב במראה החדר, מחומרי הרצפה בחלק מהמקרים ועד לקישואים בארונות הספרים. למרות שנדמה שהעבודה הזו היא רק איסוף צבע וקישוט רהיטים, יש בה יותר.

מעצב פנים עדין יכול לבצע פרויקטים הכוללים ארגון הפריסה הבסיסית של חללים בבניין

כמו גם פרויקטים הדורשים הבנה טכנית כמו הצבת דלתות וחלונות, אקוסטיקה ותאורה. בעוד שאדריכל בתים פרטיים עוסק בדרך כלל בתכנון כללי של מבנים, מעצב פנים עוסק בהיבטים האינטימיים יותר של העיצוב, עם סוגיות אסתטיות, פונקציונליות ופסיכולוגיות ספציפיות, כמו גם באופי האישי של חללים. עיצוב פנים הוא מדע הבנת ההתנהגות המסייע לבעלי בתים ליצור חדר פונקציונלי בבניין, כולל צורות של קירות, רצפות ועוד.

ללא קשר לגודל כל מעצב פנים מחויב ליצור חלל אטרקטיבי

פרקטי ובטוח שיענה על הצרכים הספציפיים של הלקוחות. באמצעות פריסות רהיטים, פלטות צבעים, עיטורים וריהוט פונקציונלי, מעצבי פנים יכולים ליצור חללים החל מחדרי מגורים יפים ופונקציונליים ועד למשרדים שבהם אנשים רוצים ואוהבים לעבוד. על מעצבי פנים לתכנן, לחקור, לתאם ולנהל את הפרויקטים הללו על מנת ליצור סביבה בריאה ויפה לאנשים המשתמשים בחלל.

מעצב הפנים רמז כי בהשוואה לריהוט פנים

מושם יותר דגש על פריסה, עיצוב פונקציונלי וניצול יעיל של החלל. בתוכנית הבנייה הפתוחה, למעצב יש יותר חופש, והפריסה הפנימית היא החשובה ביותר לתפעול רגיל של הפרויקט. בקיצור, פריסת הפרויקט היא הצבת ציוד, רהיטים וחפצים קבועים או ניידים בחלל ההקרנה.

המעצבים ישקלו את העבודה שנעשתה יחד עם צרכי המשתמש

הציוד בו נעשה שימוש (גודל, צורה ומידת ההתאמה לפעילות), ולאחר מכן יעצבו את החלל תוך התחשבות באלמנטים אלו. מעצבים אוניברסליים מעדכנים חללים וסביבות קיימים כדי להפוך אותם לנגישים יותר. אנשים שאכפת להם מרבים מהאלמנטים המעצבים את הסביבה הבנויה, התחילו להתייחס לתחום כולו כאל עיצוב סביבתי.

חקר היסטורי של אדריכלות ומושגים של חלל פנים

ריהוט ואומנות כרקע לעיצוב עכשווי. שיטות לפיתוח רעיונות ופיתוח מיומנויות יצירתיות ופתרון בעיות בעיצוב חללים תלת מימדיים. הוא כולל תיעוד תוכניות קומה וחזיתות בתים; הגדרת טיפולוגיות של דיור, מיקום מרחבי ויחסים בין חלל פנימי וחיצוני, חומרי בניין משומשים ושיטות בנייה.

למרות שזה אולי נראה זר לארכיטקטורה

ארגונומיה היא דיסציפלינה שעוזרת לנו לעצב חללים והתקנים התואמים היטב את המאפיינים הפיזיולוגיים, האנטומיים ואפילו הפסיכולוגיים של הדיירים והמשתמשים בכל חדר.

חשוב לקחת בחשבון גישה הוליסטית ובינתחומית בעת עיצוב חללים המתמקדים ברווחה, והתבוננות וניתוח מעמיקים של כל גוף ונפש הם המפתח לפרויקט מוצלח. כמו כן, מומלץ להתעדכן בטרנדים על ידי קריאת פרסומי עיצוב ואתרי אינטרנט, אינטראקציה עם מעצבים אחרים ומציאת מנטור.

מיהו מעצב פנים מוביל?

כדי להפוך למעצב פנים מצליח, אתה צריך השכלה מקיפה וכישורי עבודה בתחומים רבים (אדריכלות, עיצוב גרפי, אומנויות ואומנות ועיצוב טקסטיל, ריהוט ותאורה, מכירות). השכלה בתחומי העיצוב הספציפיים הללו תיתן לך יתרון בשוק העבודה. בחירת תכנית הלימודים הנכונה יכולה להשפיע על הזדמנויות קריירה עתידיות.

בתי ספר אמריקאים ובריטים מציעים גם קורסים באדריכלות פנים. קורסי עיצוב הפנים הקפדניים של AU יכינו אותך לעבוד כמעצב בסביבות רבות, כולל חברות בנייה, חברות עיצוב מגורים, מוסדות רפואיים או חברות עיצוב פנים.

תלמד מה לשקול בעת תכנון חלל פנימי מבית חולים יוקרתי לילדים ועד לכנסייה או בית ספר

עיצוב הפנים נועד להביא את רעיונות הלקוחות והראייה ההוליסטית המקצועית לחלל מחודש, המשלב אסתטיקה, נוחות ופרקטיות. צבע הוא כלי עיצובי רב עוצמה בתפאורה כמו גם בעיצוב פנים, שהיא אומנות הסידור והשילוב של צבעים ליצירת דפוס אלגנטי לארכיטקטורת הפנים של חלל.

האתגר של המעצבים

הוא להבטיח שהבחירות שנעשו בפרויקט יתרמו לתפקוד השגרתי של החלל, תוך הקפדה על פגיעה בדאגות בסיסיות כמו תפוצה. הם צריכים להיות מוקדשים לעיצוב של חללי הפנים הפונקציונליים והאסתטיים ביותר לכל המטרות האנושיות.

הם חורגים מעבר לבחירת לוח הצבעים והריהוט ומיישמים את הידע שלהם לפיתוח מסמכי בנייה, עומס עבודה, תקנות בריאות ועקרונות של עיצוב בר קיימא, כמו גם לנהל ולתאם שירותים מקצועיים, לרבות מכונות, חשמל, אינסטלציה ובטיחות החיים: הכל. שאנשים יוכלו לחיות, ללמוד או לעבוד בסביבה לא מזיקה אך בו זמנית אסתטית.

בוגרים מנהלים קריירה פעילה בתכנון פרויקטים כגון בנייני מגורים; משרדים; מסעדות

בתי מלון, אתרי ספא ואתרי נופש; מוסדות רפואיים; חצרים מסחריים; תערוכות; מקומות פולחן; בתי ספר וקמפוסים; מוזיאונים; תיאטראות; סוכנויות ממשלתיות; מסופי תחבורה; ואפילו פנים של רכבות, ספינות ומטוסים.

למרות שהיקף הפעילות המסחרית בתחום הפנים למגורים ממשיך לגדול, הצורך במעצב מקצועי הופך פחות ופחות לבעיה, וכתוצאה מכך מגייסים יותר ויותר אנשי מקצוע מיומנים לעבודות שאינן מגורים.

מעצבי תאגידים פועלים גם ליצירת חללים

במיוחד סביבות עבודה, שתורמים לבריאותם וליציבה הטובה של עובדים שמבלים את רוב יומם במשרד. ללא קשר לגודל הפרויקט והיקפו, המטרה העיקרית שלהם היא ליצור חלל יעיל ופונקציונלי.

צרכים אלו יכולים להיות פונקציונליים או אסתטיים, ולעתים קרובות כיסא או שולחן ייעודי המיועד לעבודה מסוימת כל כך מוצלחים עד שיצרן יכלול פריטים כאלה בהרכב הרגיל שלו.

זה האחרון מכונה לעתים קרובות עיצוב חוזה בגלל האופן שבו המעצב מקבל את הפיצוי שלו (כלומר הסכם עמלה)

בניגוד להסכם עמלה או אחוז הרווח בקרב מעצבי הבית. לדוגמה, מעצב פנים של חברת רהיטים נוטה להרוויח פחות משנה מאשר מעצב שעובד במשרד אדריכלות מומלץ או מישהו שמנהל עסק משלו.

ייתכן שתצטרך לשקול להציע את השירותים שלך בחינם או במחיר מוזל

כדי לבנות תיק עבודות גדול ולהראות שאחרים סומכים על העבודה שלך. מצא אנשי מקצוע בעלי דעות דומות, הישאר מעודכן בטרנדים עיצוביים עדכניים, ועקוב אחר עבודתו של מישהו שאתה מעריץ (אך שמור על הסגנון שלך).

אתה יכול לדבר על צבעים ובדים כל היום, אבל אם אין לך תיק עבודות נהדר שמציג את העיצובים והפרויקטים שלך, ההצלחה שלך תהיה שולית. כמה חברות טקסטיל בעלות פרופיל גבוה מציעות הנחות למעצבים בתעשייה, ומאפשרות להם לקבל את המחירים הטובים ביותר עבור לקוחותיהם.