מניעת בעיות שסתום EGR

ניקוי שסתום מנוע

מהם הסימנים לשסתום EGR רע?

שסתומי EGR הם חלק חיוני מהמנוע. הם משמשים לשליטה על זרימת גזי הפליטה חזרה אל המנוע. גזי הפליטה עוזרים לקרר את המנוע וגם מספקים אספקה רעננה של חמצן לבעירה. כאשר שסתום EGR אינו פועל כראוי, הדבר עלול להוביל לבעיות חמורות במנוע.

הסימנים הנפוצים ביותר לכך ששסתום EGR אינו פועל היטב הם:

– המכונית תפלוט ריח שריפה מתחת למכסה המנוע

– יהיה עשן שחור שייצא מתחת למכסה המנוע

– לרכב יהיה סרק גס או שהוא לא יתניע בכלל

שסתומי EGR הם מרכיבים חשובים במערכת הפליטה של המכונית שלך. הם פועלים על ידי הפחתת כמות הפחמימנים הלא שרופים ופחמן חד חמצני מהפליטה של המכונית שלך. עם זאת, הם יכולים גם לגרום לבעיות רבות אם הם אינם פועלים כראוי.

הסימנים לכך שיש לך שסתום EGR גרוע כוללים:

איום אמיתי על ביצועי הרכב

שסתומי EGR אחראים על הוצאת הגזים המזיקים מהמנוע. הם קיימים בכל כלי הרכב המודרניים ומטרתם העיקרית היא הפחתת פליטות.

שסתומי EGR יכולים להפסיק לפעול כראוי בשל מספר סיבות:

  • – השסתום עלול להיסתם בשמן או בפסולת אחרת
  • – ייתכן שהשסתום פגום מלכתחילה
  • – ייתכן שהשסתום ניזוק עקב התנגשות
  • – ייתכן שהשסתום אינו נפתח מספיק כדי לאפשר לגזי פליטה לצאת מהמנוע, מה שעלול לגרום להצטברות פחמן חד חמצני בתא המנוע ובסופו של דבר להוביל לכשל במנוע.

איך ניתן לדעת אם השסתום EGR סתום?

התסמין השכיח ביותר לכך שצריך לבצע ניקוי שסתום EGR ששסתום EGR אינו פועל כראוי הוא כאשר אתה מבחין בעשן שמגיע מצינור הפליטה שלך. זה יכול להיות שסתום ה-EGR שלך צריך להחליף בהקדם האפשרי.

שסתומי EGR משמשים להפחתת כמות המזהמים והפחמימנים המשתחררים לאטמוספירה.

שסתומי EGR ממוקמים ליד המנוע, בדרך כלל על סעפת הפליטה, ושולטים בכמות גז הפליטה שנשלח חזרה למנוע.

הבעיה הנפוצה ביותר עם שסתומי EGR היא כאשר הם מתחילים לדלוף. זה יכול להיגרם ממגוון סיבות כמו הצטברות של משקעי פחמן או מושב שסתום פגום.

שסתום EGR פגום יכול גם לגרום לבעיות בביצועי הרכב שלך, לכן חשוב לבדוק אותם באופן קבוע אם אתה מבחין בתסמינים כלשהם.

3 הסיבות המובילות שעליך לבצע בדיקת שסתום EGR

1. לעתים קרובות מתעלמים משסתומי EGR כשמדובר בתחזוקה

2. רוב האנשים חושבים שלמכוניות שלהם יש שסתום EGR

3. התסמין השכיח ביותר של שסתום EGR פגום הוא סרק גס

שסתומי EGR ממוקמים בדרך כלל במערכת הפליטה והם אחראים על ויסות פליטת המנוע. ניתן למצוא אותם גם במערכת היניקה והם אחראים על ויסות כניסת האוויר למנוע. מידע נוסף באתר של חברת engine clean על ניקוי שסתומים ופיח במנוע.

לשסתומים אלו תפקידים רבים ושונים אך אחת ממטרותיהם העיקריות היא להפחית פליטות מזיקות על ידי הגבלת כמות החמצן בגזי הפליטה.

בדיקת שסתום EGR היא דרך פשוטה וחסכונית לזהות בעיות במנוע. הסיבה שבגללה עליך לבצע בדיקת שסתום EGR היא לזהות בעיות במנוע לפני שהן מסלימות למשהו יקר יותר.

היתרונות של בדיקת שסתום EGR כוללים:

-זיהוי בעיות פיח מנוע לפני שהן מסלימות למשהו יקר יותר

-השגת יעילות דלק טובה יותר ופליטות נמוכות יותר

-הפחתת הסיכון לכשל מנוע קטסטרופלי