השתלות שיניים לגמלאים

שתלים דנטליים הם אופציה מצוינת עבור קשישים, מכיוון שהם יכולים לשפר את היכולת שלך לאכול ולשפר את הבריאות הכללית שלך.
כדי לראות מידע בנושא של השתלות שיניים לגמלאים והשתלת שיניים ביום אחד נא לגלוש לאתר dental-clinics.co.il

השתלות שיניים משתמשות בשורש מלאכותי העשוי מטיטניום או חומר דומה אחר. השן מחוברת לשורש המיוחד הזה באמצעות ניתוח בשן אחת, או בחיבור שתי שיניים או יותר.

אתה מקבל סט שלם של שיניים עם השתלים שמסוגלים להחזיק מעמד לשארית חייך. לא משנה מי או כמה אתה מבוגר, היתרונות של שתלים יכולים לשפר את בריאותך ולהגביר את איכות החיים שלך.

סיפורי הצלחה של שתלים

מהם היתרונות של שתלים לקשישים?

אם אתה צריך שתי שיניים חדשות או חסרות, שתלים יכולים להיות בחירה טובה כדי לשפר את המראה שלך ואת תוחלת החיים שלך.

שתל דנטלי הוא מכשיר תותב המחובר לשורש החיצוני של השן דרך עמוד שמונח בניתוח בלסת. השתל משמש כבסיס למבנה בפה שלך. זה נותן מראה טבעי, תחושה ועקיצה נוחים יותר מהשיניים שלך. שתלים משפרים את הלעיסה שלך ואתה יכול לשמור על בריאות הפה שלך זמן רב יותר.

עבור קשישים עם בריאות גופנית טובה, השתלות שיניים יכולות לשפר את איכות החיים שלך. הם מגבירים את הביטחון שלך בלעיסה ואכילה וזה משפר את הרווחה הכללית שלך. לשתלים תוחלת חיים דומה לשיניים הטבעיות שלך והם לא מתכלים או נשחקים עם הזמן.

איך עובד תהליך ההשתלה?

אם אתה שוקל השתלות עבור שן או שיניים חסרות, עליך לקבוע את מלוא היקף טיפול השיניים שלך. רופא השיניים שלך יצטרך לקחת צילומי רנטגן וסריקות CT כדי לקבל תמונה מדויקת של איך אתה מציג בתוך הפה שלך. לפני תחילת הניתוח, רופא השיניים שלך יסיר את כל שברי השיניים הטבעיים שנותרו וינקה את האזור מסביב לשן שנבחרה להחלפה. אם כבר הוסרה שן, ככל הנראה תידרש השתלה זמנית למשך הניתוח ובשבוע הבא.

יהיה לך הרדמה במהלך הניתוח, אך לא הרגעה. רופא השיניים שלך יקדוח חורים בעצם הלסת באזור השן שתוחלף. החלל יתמלא בעצם והשורש החיצוני של השן יונח לתוך החלל. השורש החיצוני הוא מרכיב מרכזי בשתל, והוא החלק המחובר לכתר. השתל החדש שלך, עם הכתר המצורף, דומה מאוד לשן המקורית שלך. עם זאת, השתל לא ייפול. זה ישתלב בתוך העצם. במידת הצורך, רופא השיניים שלך יכול לבצע צילומי רנטגן של המבנה החדש במהלך השבועות הבאים כדי לאשר שהחיבור יציב.

תזדקק להרדמה במהלך הניתוח כדי להרגיש את הכאב במלואו.

לאחר הניתוח, רופא השיניים שלך ישתמש בחומר הרדמה מקומית כדי להסיר את התפרים ואתה תרגיש כאב במשך יומיים או שלושה אם המקום כואב. עליך להימנע מאכילת דברים חמים או קרים עד להשלמת ריפוי החניכיים שלך.

לאחר הניתוח תקבלי הרדמה מקומית להסרת התפרים ותמשיך לחוש כאבים במשך יומיים שלושה. עליך להשתמש תמיד במברשת שיניים רכה כדי להסיר את המסטיק מהאתר במהלך תקופה זו. אתה אמור להתאושש לחלוטין תוך שלוש שעות, אבל אתה תרגיש נפיחות ואולי תבחין בתחושת קהות ויבש בפה. ייתכן שיהיה עליך למצוץ מרענן נשימה ללא סוכר בשלב זה כדי להקל על יובש הפה.

ניתן לחזור לעבודה ולפעילות הרגילה עד שלושה ימים לאחר הניתוח. תזדקק לבדיקת שיניים מעקב במשך שלושה עד ארבעה חודשים כדי לאשר שהמבנה ממוקם נכון בלסת שלך. אם לרופא השיניים שלך יש חששות כאשר הוא בודק את צילומי הרנטגן, רופא השיניים שלך יפנה אותך לרדיולוג להערכה נוספת. רופא השיניים שלך יספק לך את שמו של רדיולוג.

 

בקיצור, קשישים בריאים בכל הגילאים יכולים לקבל שתלים לשיקום שיניים למרות זמני החלמה ארוכים יותר מהניתוח מאשר דורות צעירים. השתלת שיניים לקשישים יכולה להיות דרך מצוינת להתמודד עם אובדן שיניים הקשור להזדקנות. הם מציעים את החופש והנוחות של שיניים טבעיות ומהווים חלופה אמינה ובטוחה לתותבות.

בין אם אתה צריך שתל בודד, השתלות שיניים מרובות או שחזור מלא, שתלים הם התחליף האידיאלי לשיניים הקבועות שלך. בניגוד לתותבות, שצריך להסיר ולנקות מעת לעת, שתלים הם פתרון אמין לבעיית השיניים החסרות.

הם לא יגרמו לך את החניכיים, יחליקו או יאבדו התאמה נוחה. מכיוון שהם נושכים ולועסים כמו השיניים הטבעיות שלך, לא יהיו לך בעיות תנועה שיכולות לגרום לסיבוכים בפה בהמשך.

מטופלים קשישים רבים מעדיפים שיניים תותבות על פני השתלות שיניים מכיוון שהמראה

התחושה והתפקוד של שתלים דנטליים דומים לשיניים טבעיות. החדשות הטובות לקשישים הן שתותבות אינן האופציה היחידה להחלפת שיניים. למרבה המזל, השתלת שיניים לקשישים יכולה להוות אפשרות טיפול מצוינת לשיניים חסרות.

למרבה המזל

עם זאת, חלה התקדמות בשיקום שיניים במהלך 30 השנים האחרונות, וישנם סוגים רבים של שתלים דנטליים זמינים כפתרונות להחלפת שן חסרה אחת או יותר. עבור קשישים שרוצים להחליף שיניים ביעילות כמו השיניים הטבעיות, אין מה להשוות להשתלות שיניים. כאזרח ותיק, תוכל להחליף שיניים בשתלים ולקבל גיל פרישה בלתי מוגבל. אם חשבתם שאתם לא צריכים שתלים בגלל גילכם או שאתם לא יכולים לעשות זאת בגלל איבוד עצם או בעיות בריאותיות אחרות, חשבו שוב.

אם אתה קשיש שסובל מאובדן שיניים, עליך לדעת שניתן להתאים גם את התותבות וגם השתלים כך שיתאימו בצורה מושלמת למבנה הגוף שלך ולהיראות ולהרגיש טבעיים ככל האפשר. בין הנפוצים והידועים ביותר הם תותבות חלקיות ותותבות.

כאשר בוחרים בין שיניים תותבות להשתלות שיניים

קחו בחשבון שעם הגיל, שיניים חסרות עלולות לגרום לעששת ואיבוד עצם בלסת. לעיסה עם השיניים הנותרות עלולה להוביל עוד יותר לבעיות שיניים אחרות. אם אתה לא מקבל שתלים, ייתכן שתצטרך לשנות את התזונה שלך או לפצות עם השיניים הנותרות כדי לאכול כמו שצריך. ללא שיניים תותבות או שתלים דנטליים, יכול להיות קשה לאנשים מבוגרים לקבל את התזונה הדרושה להם וליהנות מאותה איכות חיים כמו לפני איבוד השיניים.

צריך להחליף שיניים תותבות כל כמה שנים

בעוד שתלים יכולים להחזיק מעמד עד סוף חייך אם תטפל בהם היטב. מאחר שתלי שיניים הם השחזורים היחידים שנוצרו לאחר שיניים אנטומיות קבועות, אתה יכול לצפות שהם יתאימו וירגישו טוב יותר מאשר תותבות נשלפות. ככזה, רוב הקשישים הבריאים יכולים לקבל שתלים להחלפת שיניים, אם כי זמני ההחלמה לאחר הניתוח עשויים להיות מעט איטיים יותר מאשר מבוגרים צעירים יותר. בין אם מדובר בשתל בודד, שתלים מרובי שיניים או שחזור פה מלא יכולים להיחשב כבחירה מצוינת להחלפת שיניים קבועות.

לפני הניתוח נדרשת בדיקה דנטלית ורפואית יסודית

כדי לקבוע אם עצם הלסת חזקה מספיק כדי לתמוך בשתלים. חשוב לבדיקת השיניים לדעת האם המטופל תואם את הטיפול, ודרך אחת לקבוע האם למטופל יש צפיפות עצם מספקת כדי להחזיק את השתל במקומו, במיוחד בעת לעיסה. רופאי שיניים יוודא גם שעצם הלסת הקיימת יכולה לעמוד בכוח הישיר של התותבת בעת הלעיסה. אם עצם הלסת חסרה בצפיפות או נפח, השתל לא יהיה בטוח כמו שצריך.

מאחר שתלים למעשה מונעים אובדן עצם במקום בו הם מונחים ואינם ניתנים להסרה, ניתן ליהנות מנשיכה נוחה ויציבה ללא צורך בהתאמתה כל שנתיים.

כאשר לקשישים חסרים שיניים במשך תקופה ממושכת

זה יכול לגרום ללסת להזיז, להפחית את הנפח; התוצאה היא מין שקוע. רווחים או רווחים בין השיניים עלולים להשפיע על הנשיכה ולהקשות על האכילה. גם אם תדאגו לשיניים שלכם לכל החיים, קשישים עדיין יכולים לאבד את השיניים.

באשר לקשישים

בזמן כתיבת שורות אלה, עד 70% מאיתנו יתמודדו עם אובדן שיניים. כמומחה להשתלות שיניים, אני עוזר לקשישים רבים לשקם שיניים רעות כדי שיוכלו לחיות חיים מלאים ובריאים יותר. אני מרבה להתייעץ עם מטופלים מעל גיל 65 החוששים שלא יוכלו להפיק תועלת מההשתלה ובמקרים רבים יצליחו לשקם את שיניהם בהצלחה.

השילוב של ההכשרה והניסיון הרב שלי

כמו גם הטכנולוגיה העדכנית ביותר בה אנו משתמשים במרכז לרפואת שיניים קוסמטית של פנינסולה, מאפשר לי לטפל במספר רב של מטופלים קשישים בטיפול שתלים. בין אם אתה צריך שתל בודד, שתלים מרובים, "שתלים באותו היום" או שיקום פה מלא, שיטות רפואת שיניים משקמת אלו הן תחליפים מצוינים לשיניים קבועות. שוחח עם מומחה להשתלות שיניים מנוסה כדי לראות אם אתה מתאים לכך.

שתלים דנטליים פטורים ממס

מה שאומר ש-IRS יכול להציע הנחות משמעותיות של Medicare לקשישים עם חשבונות בריאות גופניים ופה בשפע. ביטוח שיניים המכסה שתלים והליכים אחרים הוא דרך עבור קשישים מעל גיל 65 לקבל את היכולת הכלכלית לשלם ולהוזיל משמעותית עלויות. מכיוון שבדרך כלל קשישי מדיקר משלמים על השתלות שיניים מכיסם, מציאת דרכים לקצץ בעלויות היא המפתח, במיוחד עבור אלה שההכנסה הקבועה מהפנסיה שלהם בקושי מכסה את ההוצאות הבסיסיות.

קשישים עם מצב רפואי מגלים לפעמים שמדיקייר יכולה לשלם עבור שלבים מסוימים של טיפול השתלה מוקדם

כגון סריקות CT, עקירות והשתלות עצם. תכניות יתרון של Medicare (חלק ג') עשויות לשלם עבור מגוון רחב יותר של שלבי השתלת שיניים מוקדמים, כגון סריקות CT, עקירות והשתלות עצם, מכיוון שלעתים אלה כוללים הטבות של ניתוח פה ולסת. בנוסף, הכלל של הטיפול הזול ביותר אומר שהתוכנית לעולם לא משלמת עבור השתלות שיניים, לא משנה היכן אתה גר.

למרבה המזל, אין הגבלת גיל עליון למעליות ישנות יותר. למרות ההנחה שאנשים מתחת לגיל 18 לא יעברו שתלים, אין הגבלת גיל עליון. למעשה, חולים עם אוסטיאופורוזיס הם מועמדים טובים להשתלת שתלים בדיוק כמו אלה ללא אוסטיאופורוזיס.

ייתכן שתזדקק לשתל תת-פריוסטאלי כחלופה לשתל תוך-אוססאי

או שתצטרך תחילה הליך השתלת עצם, אך אוסטאופורוזיס לא יפסול אותך אוטומטית. כל עוד הקשיש בריא ואינו סובל ממחלות חניכיים או בעיות אחרות המפחיתות את צפיפות העצם, אין סיבה שהמחקר שלנו לא יוכל לחקור את החלפת השיניים החסרות בתהליך השתלת השיניים שלנו. מומחי השתלות השיניים שלנו לוקחים את הזמן כדי להיפגש עם המטופלים שלנו לפני הניתוח ולוודא שהם מתאימים להליך השיניים שלנו תוך יום אחד.